Taj divni CROWDFUNDING!

Taj divni CROWDFUNDING!

U svjetlu skorog pokretanja naše crowdfunding kampanje (oko koje smo jako angažirani i uzbuđeni!), htjeli bismo s vama podijeliti nekoliko važnih i zanimljivih činjenica o tome kako crowdfunding funkcionira i zašto nam je važan.

Temelj svakog uspješnog crowdfundinga je zajednica koja vjeruje i podržava ideju za čiju se realizaciju prikupljaju sredstva. Upravo zbog toga želimo potaknuti svakoga od vas –  naših podržavatelja, pratitelja te onih koji će to tek postati u budućnosti –  da prepoznate vrijednost onoga što razvijamo te nam budete vjetar u leđa u cijelom procesu. I pritom ne mislimo samo na materijalno – pomoći možete na različite načine, i svaki je jednako vrijedan!

Što je crowdfunding?

Crowdfunding ili skupno financiranje je način prikupljanja sredstava putem donacija, većinom malih iznosa od velikog broja ljudi. Crowdfunding mijenja ideju tradicionalnog investiranja, koristeći internet kako bi razgovarao s tisućama potencijalnih donatora. Oni koji traže sredstva postavljaju svoj projekt na nekoj od platformi koje omogućuju donacije, a zatim koriste različite kanale (mailing liste, društvene mreže, medije, događanja) za oglašavanje tog projekta.

Crowdfunding je alternativni način financiranja u kojem javnim pozivom tražimo povjerenje ljudi da nam pomognu realizirati neku ideju. Umjesto da u banci tražimo kredit i dajemo u zalog vlastite nekretnine i pokretnine, crowdfundingom tražite povjerenje ljudi da svojom relativno malom financijskom uplatom kumulativno doprinesu zatvaranju financijske konstrukcije potrebne za realizaciju projekta.

Pokretač opiše osnovnu ideju projekta, prezentira aktivnosti kako planira realizirati projekt te zada financijski cilj koji planira doseći. Ako je interes dovoljno velik i ako dovoljno ljudi uplati novac, kreće se u realizaciju projekta.

Recentne procjene su da je u svijetu putem crowdfundinga prikupljeno preko 100 milijardi dolara. Na jednoj od najvećih crowdfunding platformi, Kickstarter, do sada je prikupljeno 3.5 milijardi dolara za gotovo 140.000 projekata. Samo na Kickstarteru u projekte je investiralo gotovo 15 milijuna ljudi.”

Hrvoje Hafner, stručnjak za crowdfunding projekte, intervju za Finjak

Što zajednica dobiva zauzvrat?

Vlastite projektne ideje nije dovoljno samo postaviti na neku od crowdfunding platformi kako bi počele
stizati uplate. Potrebno je motivirati ljude da to učine.
Osnovni motivacijski alat u crowdfunding kampanjama su nagrade, odnosno „perkovi“, koji predstavljaju
materijalnu vrijednost za uplatitelja. To može biti proizvod ili usluga koji je rezultat kampanje. Na primjer, ukoliko se putem crowdfundinga skupljaju sredstva za uređenje hotela, jedan od perkova može biti paket noćenja u hotelu.

Kampanja kojoj se divimo

Od kad smo krenuli s idejom pokretanja crowdfundinga, naš je uzor ambiciozna i motivirana Ivona Ercegović sa svojim bajkovitim šumskim ekoprojektom Tree Elements.

Ivona je, nakon što je godinama skupljala ušteđevinu radeći razne poslove, pokrenula Kickstarter kampanju i nadala se da će kroz mjesec dana, koliko traje kampanja, doseći traženi iznos od 35.000 dolara, otprilike 230.000 kuna, koji joj je potreban da završi projekt.

Riječ je o seoskom domaćinstvu sa šumom od nešto više od dva hektara, koju je kupila 2018. godine. Iste godine krenula je u izgradnju triju montažnih eko kućica na stablu koje predstavljaju elemente iz prirode (Earth, Wind, Water), pomoćne gospodarske građevine (Fire) te glavne kuće koja je mjesto okupljanja za goste (Ether).

Naravno, trebala joj je pomoć pa se odlučila za Kickstarter kampanju. Njezina održiva ideja zaludila je svijet i unatoč korona-krizi koja se značajno odrazila i na financije, u svega nekoliko dana prikupila je 50 tisuća dolara!

Kampanja se nastavlja jer posla na očuvanju prirode u malom šumskom raju ima napretek i potrebe su poprilične. Stoga Ivonu možete i dalje podržati donacijama na Indiegogo platformi.

Naša kampanja

O samoj srži naše kampanje saznat ćete uskoro, no važno je napomenuti da ona dolazi nakon našeg dugogodišnjeg angažmana i rezultata u području u kojem djelujemo, a to je prvenstveno rad s djecom i mladima te promoviranje održivog razvoja. Osim toga, u pokretanje vlastite poduzetničke ideje smo uložili sve organizacijske (financijske i operativne resurse) te ostvarili kredit Erste banke za poticanje poslovanja. Kako nam to nije dovoljno za završetak radova i pokretanje priče, odlučili smo angažirati zajednicu te tražiti pomoć dobrih ljudi koji su spremni podržati našu svrhu!

Više informacija o našoj kampanji možete očekivati uskoro na našem webu, Facebooku i Instagramu.

Designed & Developed by ThemeXpert
hrHrvatski