OSNOVNE INFORMACIJE
Kroz ovu aktivnost, sudionici će steći vještine vođenja, prakse održivosti, vanjske vještine i vještine preživljavanja te će biti orijentirani na rješavanje problema s vještinama kritičkog razmišljanja.
Neformalno obrazovanje u kontekstu škola u prirodi odnosi se na obrazovne programe ili aktivnosti koji se odvijaju u prirodnim okruženjima, kao što su šume ili šumska područja, a osmišljeni su za pružanje iskustava učenja izvan tradicionalnog formalnog okruženja učionice. Ove školske programe obično karakterizira njihov iskustveni i praktični pristup učenju, s fokusom na osobni razvoj, istraživanje i povezanost s prirodom.
Opće zdravlje i razvoj motorike, pozitivan učinak na pažnju, koncentraciju te socijalne i kognitivne kompetencije neke su od dobrobiti programa na otvorenom. Mnoge aktivnosti na otvorenom uključuju tjelesne aktivnosti kao što su trčanje, skakanje, branje prirodnih materijala, a to pridonosi razvoju lokomotornog sustava – kostiju i mišića, kao i fine motorike. Intenzivna tjelesna igra djeluje na rad pluća i srca stimulirajući krvožilni sustav i tako doprinosi općem tjelesnom stanju. Također je poznato da vitamin D, koji se sintetizira u ljudskom tijelu boravkom na suncu, blagotvorno djeluje na kosti, sprječava kardiovaskularne bolesti i dijabetes.
Znanstvena istraživanja dokazuju koliko je zdrav kontakt s prirodom neophodan u razvoju djeteta i odrasle osobe. Posebno je zanimljivo razmišljanje o tome kako boravak mladih u prirodi može biti oblik prevencije bolesti, ali i terapija poremećaja pažnje i hiperaktivnosti, depresivnih i anksioznih poremećaja te raznih oblika utjecaja negativnog stresa.
ZADACI VOLONTERA
- Planirati, pripremati i provoditi svrhovite i produktivne aktivnosti za djecu i mlade;
- Biti spremni na inovacije i osmišljavanje maštovito raznolikih načina neformalnog poučavanja iskustava škole u prirodi;
- Odabrati i koristiti niz različitih izvora i stilova podučavanja u neformalnom obrazovanju, prikladnih iskustvu šumske škole;
- Promicati pozitivno upravljanje ponašanjem u okruženju Šumske škole;
- Uspostaviti rutine i granice kako bi osigurali sigurnost i pozitivno ponašanje djece i mladih;
- Dizajn digitalnih publikacija i medijskih sadržaja koji objedinjuju teorijski i praktični aspekt stečenih znanja i vještina volontera u području šumarskih neformalnih aktivnosti.
- Uključivati se u aktivnosti i redovito održavanje na Eko edukacijskoj farmi Greenville.
- Pomagati u strateškom planiranju aktivnosti razvoja šumskog poligona za djecu i mlade.
SPECIFIČNI CILJEVI PROJEKTA
- poticati duboku i smislenu vezu između djece/mladih i prirodnog okoliša. Projekt nastoji usaditi osjećaj uvažavanja, poštovanja i brige za prirodu.
- pružiti praktične, iskustvene mogućnosti učenja koje sudionicima omogućuju aktivno istraživanje i sudjelovanje u prirodnom svijetu. Učenje se temelji na izravnim iskustvima, a ne samo na teoretskom znanju.
- podržati holistički razvoj sudionika, uključujući fizičke, emocionalne, socijalne i kognitivne aspekte. Projekt ima za cilj njegovati dobro zaokružene pojedince s povećanim samopoštovanjem i samopouzdanjem.
- poticati kreativnost i maštovitu igru kroz aktivnosti koje djeci/mladima omogućuju slobodno izražavanje koristeći prirodne materijale i vanjski okoliš.
- kultivirati društvene vještine, timski rad i suradnju među sudionicima dok se uključuju u grupne aktivnosti i suradničke projekte u prirodnom okruženju.
- podići svijest o pitanjima okoliša i važnosti održivih praksi. Cilj projekta je potaknuti sudionike da postanu ekološki odgovorni građani.
- pružiti prilike za tjelesnu aktivnost, vježbu na otvorenom i izlaganje prirodnim elementima koji pozitivno utječu na fizičku i mentalnu dobrobit sudionika.
- uključiti obitelji i lokalnu zajednicu u projekt kako bi ojačali mreže podrške i proširili dobrobiti obrazovanja temeljenog na prirodi nakon trajanja programa.
- stvoriti trajan učinak poticanjem cjeloživotne ljubavi prema prirodi, trajnog interesa za učenje i osjećaja odgovornosti prema okolišu.
- ojačati jezične vještine volontera;
- promovirati program Europskih snaga solidarnosti.
Projekt sufinancira Europska unija u okviru programa Europskih snaga solidarnosti. Izražena stajališta u ovom tekstu smatraju se stajalištima autora Udruge za održivi razvoj Pozitiva Samobor te se ne mogu smatrati službenim stajalištem Europske komisije ili Agencije za mobilnost i programe EU.